Week 2 - Reisverslag uit Ritthem, Nederland van Priscilla Lips - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Ritthem, Nederland van Priscilla Lips - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Priscilla Lips

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

15 September 2017 | Nederland, Ritthem

Dag 1
Ik heb eerst de dieren weer eten gegeven, daarna een hok voor de pinken gehaald en opgestrooid. We hebben windbreekgaas opgehangen omdat de pinkjes die in het hok stonden nogal verkouden werden. Ook hebben we de zoekram van de ooien gehaald en 2 dekrammen gehaald. Ook hebben we het dekblok op de dekrammen gedaan zodat ze helemaal klaar stonden voor de volgende dag.

Dag 2
Als eerste de dieren eten gegeven, daarna zaagsel in het hok van de oude ooien gedaan. Daarna ben ik op de fiets naar een weiland gegaan omdat er een lam uit was, deze heb ik weer terug gedaan en de stroom gemeten die op de draden stond. Deze was goed (2.2 volt). Ook stond er een zwart schaap buiten en die heb ik naar binnen gedaan bij de oude ooien in het hok. Omdat het hard regende konden we weinig doen dus heb ik een half uurtje aan mijn stageverslag gewerkt. Daarna zijn we verder gegaan aan het hok voor de andere pinken dus de waterleiding klaar gemaakt. Daarna hebben we de pinken naar huis gehaald. De eerste vracht ging goed, de pinken liepen er zo in. Maar de 2e keer was het helaas niet gelukt. Daarna hebben we balken gehaald en de dieren eten gegeven en een hok gemaakt voor het varken Piggy.

Dag 3
Eerst de dieren weer verzorgd. Daarna alle hokken opgestrooid en de kadaver tonnen schoon gespoten. Daarna hebben we een rondje schapen gedaan, dit keer de grote ronde. Toen we daarvan terug kwamen hebben we geprobeerd om de laatste pinken te vangen maar dit was weer helaas niet gelukt. Daarna hebben we een velg in een band proberen te doen, maar dit was niet al te makkelijk. Daarna hebben we een paal in de grond gezet voor straks voor een hok voor de koeien. Daarna hebben we de beesten verzorgd en het graan bijgevuld.

Dag 4
Eerst weer de dieren eten gegeven. Vandaag ben ik ook naar de andere locatie mee geweest om daar de dieren eten te geven. Ik heb velgen geverfd en we hebben een hokje gemaakt voor de zoekrammen die morgen bij de ooien gaan. Vandaag hebben we ook weer geprobeerd om de pinken te laaien en dit keer was het toch wel gelukt (feestjee!) Daarna hebben we de stieren uit gezocht die naar de stierenmester kon. Toen we dat gedaan hadden, hadden we de zakken met kunstmest op een wagen gezet zodat die naar de andere locatie konden. Daarna heb ik samen met Niels nog een rondje koeien en schapen gedaan (die niet thuis stonden). Ook hebben we een schaap mee naar huis genomen die niet zo goed meer kon lopen en hebben we voor dat schaap nog een hokje gemaakt. Daarna heb ik de schapen die thuis stonden nog eten gegeven.

Dag 5
Eerst de dieren verzorgd en alle dieren een lekker warm schoon hok gegeven. Daarna kwam de leraar van school en heb ik hem nog een rondleiding gegeven. Daarna hebben we een rondje schapen gedaan. Na het eten hebben we zoekrammen klaargezet voor vanavond, dan gaan ze naar de ooien. Daarna hebben we de pinken gespoten voor pinkengriep. Daarna mocht ik naar huis.

  • 15 September 2017 - 23:29

    Wilma:

    Ziet er weer goed uit zo te zien heb je het best naar je zin trots op jou kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ritthem

Priscilla

Op interne stage Zeeland

Actief sinds 04 Sept. 2017
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 3529

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 13 Oktober 2017

Mijn eerste reis

06 September 2017 - 07 September 2017

Dag 3 en 4

Landen bezocht: